Po stresującym dniu
wtorek, 05 lutego 2013 18:31
Drukuj

Stres, określany jako choroba XXI wieku, towarzyszy nam wszystkim - bez względu na wiek, płeć, światopogląd czy zajmowaną pozycję społeczną. Po długim dniu w pracy, szkole, czy nawet w domu jesteś zmęczona i masz dość. Stresujące wydarzenia dnia zmęczył Cię na tyle, że potrzebujesz skutecznie się zrelaksować i zmienić tok myślenia. Poniżej znajdziesz kilka szybkich i prostych sposobów na odstresowanie.

Po stresującym dniu

Rozciągnij swoje ciało
Stres kumuluje się w naszym ciele. Szczególnie upodobał sobie kark, barki i okolice lędźwiowe kręgosłupa. Rozciągnij swoje ciało wykonując kilka prostych ćwiczeń i w ten sposób pozbądź się napięć w nim zebranych. Stres powoduje również spięcie mięśni twarzy, zwłaszcza w okolicach szczęki. Uśmiechnij się szeroko do bliskiej osoby - poczujesz jak mięśnie powoli się rozluźniają.

Weź prysznic
To najprostszy sposób na pozbycie się nieprzyjemnych wydarzeń minionego dnia. Stojąc pod ciepłą wodą wyobraź sobie, jak negatywna energia znika wraz z wodą w odpływie prysznica.

Wyobraź sobie morze
Zamknij oczy i wyobraź sobie piękne i spokojne miejsce. Zobacz leniwe fale obmywające plażę i staraj się oddychać zgodnie z ich rytmem.

Bądź dla siebie życzliwa
Posłuchaj siebie, porozmawiaj ze sobą jak z najlepszym przyjacielem, pociesz siebie. Byleby nie narzekać na świat i ludzi - taka energia nie ukoi Cię, a wręcz przeciwnie - wywoła kolejne negatywne emocje.

Wygadaj się
Porozmawiaj z partnerem lub najbliższym przyjacielem i opowiedz mu o swoim zmartwieniu. Rozmowa o czymś zupełnie innym również będzie miała terapeutyczny wpływ.

Posłuchaj kojącej muzyki
Badania dowodzą, że słuchanie uspokajającej muzyki obniża ciśnienie krwi. Wsłuchaj się w nią, skup na dźwiękach i oderwij się od niespokojnych myśli.

Praktyka uważności
Wracając do domu skup się na zwykłych czynnościach - gotowaniu, braniu prysznica czy podlewaniu kwiatów. Celebruj te czynności, zwróć uwagę na szczegóły otoczenia, towarzyszące Ci zapachy - w ten sposób będziesz “tu i teraz”, odrywając się od wcześniejszych wydarzeń, które wywołały stres.

Ruszaj się
Jeśli towarzyszą Ci negatywne myśli, wysiłek fizyczny pomoże Ci się od nich oderwać. Nie masz ochoty na intensywny bieg? Możesz po prostu wybrać się na spacer przed siebie.

Wyobrażaj sobie pozytywne rozwiązanie
Będąc w stresie zazwyczaj snujemy czarne scenariusze. Jeśli nie jesteś w stanie oderwać swoich myśli od stresującej Cię kwestii i stale o niej myślisz, staraj się wyobrazić sobie pozytywne rozwiązanie tej sytuacji. I przekonaj siebie do tego, że chcesz, aby stało się ono Twoim udziałem.

Zmień perspektywę
Postaraj się spojrzeć na negatywne wydarzenia z dystansem. W tym momencie sprawa wydaje się poważna, jednak gdy pomyślisz o niej za jakiś czas, jej waga może zdecydowanie się zmniejszyć.

Oddychaj!
Skup się na swoim oddechu i niczym innym! Głębokie oddechy uspokajają umysł, a on z kolei “mówi” ciału, że wszystko jest w porządku.

Pozwól sobie poczuć się źle
Jeśli żaden sposób na Ciebie nie zadziałał lub nie masz nawet ochotny ich próbować, pozwól sobie na to. Nie analizuj, nie nazywaj, po prostu poczuj się źle. Uszanujesz swoje uczucia, które widocznie mają swój cel. Muszą wybrzmieć, wyjść na powierzchnię, a Ty wkrótce poczujesz się lepiej.



Sabina Gołąbek - psycholog, wizażystka i stylistka, starająca się połączyć wszystkie swoje pasje w jedno pozytywne działanie.

źródło foto: wallpapers.free-review.net

...