Chrup paprykę!
niedziela, 23 lutego 2014 19:22
PDF Drukuj Email

Papryka czyli „indiański pieprz” była znana i stosowana przez nich na dugo przed odkryciem Ameryki. Zmniejsza apetyt, przyspiesza spalanie tłuszczu, odmładza, poprawia nastrój. Różni się właściwościami w zależności od koloru ale każda z nich jest zdrowa.

Crispi Natural

Najlepiej wykorzystać sezon na paprykę i wykorzystywać ją w swojej kuchni w jesiennych miesiącach. W Polsce to warzywo typowe dla wczesnej jesieni. W pozostałych miesiącach możemy cieszyć się głównie importowanymi warzywami, ewentualnie ostatnimi zbiorami szklarniowymi. Te warzywa jednak  nie mają tak wyrazistego smaku i intensywnego aromatu, jak papryki dojrzewające w pełnym letnim słońcu. Idealnym rozwiązaniem jest sięgnięcie po chrupiące plasterki papryki Crispi Natural, przygotowywane z polskich upraw. W takich chrupiących plasterkach zachowane są wszystkie wartości odżywcze dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii suszenia bez smażenia ani pieczenia.

Dlaczego papryka powinna być istotnym elementem w naszej diecie? Naukowcy twierdzą, że papryka podobno ma zbawienny wpływ na nasz układ pokarmowy i wyraźnie poprawia procesy trawienne. Papryka jest także znakomitym źródłem witaminy C - już w 100g czerwonego warzywa jest jej więcej, niż potrzeba osobie dorosłej. Witaminy C w papryce jest pięciokrotnie więcej, niż w cytrynie. Na szczęście tego cennego przeciwutleniacza nie można przedawkować. Ma też dużą zawartość błonnika, który sprząta w jelitach i ułatwia pracę układu pokarmowego.

Postaw na paprykę, niekoniecznie surową lub w proszku. Suszone plasterki papryki, nie zawierające tłuszczu, bez konserwantów i sztucznych barwników są idealną jedną z zalecanych pięciu owoców i warzyw dziennie.

A jak wykorzystać chrupiące plasterki papryki w kuchni? Proponujemy przygotowanie domowej focacci z suszoną papryką, pomidorami i bazylią.

Składniki: 350 g mąki pszennej; pół łyżeczki soli; 210 ml letniej wody; 7 g drożdży instant; 1 łyżka oliwy z oliwek; 2 łyżki suszonych płatków papryki Crispy Natural; kilka pomidorków koktajlowych ; do posypania suszona bazylia.

Składniki przekładamy do miski i zagniatamy ciasto, aż będzie gładkie i elastyczne tak aby dało się je lekko rozwałkować przed pieczeniem. Zagniecione ciasto formujemy w kulę, przekładamy do miski, przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. Po godzinie do ciasta trzeba dodać płatki papryki i zagnieść raz jeszcze. Wyrośnięte ciasto należy przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, a potem rozwałkować lekko na niezbyt cienki placek. Po 20 min. w cieście trzeba zrobić kciukiem wgłębienia i zostawić jeszcze na 10 min. Po tym czasie na ciasto wykładamy przekrojone na pól pomidorki i posypujemy wszystko bazylią, polewamy całość kilkoma kroplami oliwy i wkładamy do rozgrzanego do 200ºC na ok. 20-25min.

...

Share
 

Komentarze   

 
0 # MangoMania 2014-03-03 17:52
Paprykę mogę jeść w każdej postaci:)najwię cej jadam jej na jesień.
 

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

POLECANE ARTYKUŁY

Dla babci - diamentowe odmłodzenie skóry

Małe kroki do zdrowego stylu życia

Zimowa pielęgnacja dłoni DIY

Naturalne rozwiązanie problemów skórnych u dzieci

NOWOŚCI KOSMETYCZNE

Skóra w mistrzowskiej formie dzięki fito-taurynie

Dojrzała skóra szyi, dekoltu i biustu z Iwostin Estetic Lifting w kremie

Jak dobrać perfumy

Kryjące dermofluidy przeciwzmarszczkowe dla cery wrażliwej

KATALOG KOSMETYKÓW

Dr Irena Eris PROSYSTEM HOME CARE 545 DEEP SKIN FILLER

Buña Krem do rąk

Nail Tek Protection Plus III ochronna odżywka do pielęgnacji paznokci suchych lub kruchych